zondag 8 juli 2012

Nivea matt beauty


Het werd eens tijd om over make-up te praten vond ik! Na al dat gezond wilde ik eens even bloggen over mijn favoriete getinte dagcrème van nivea. Nu het hartje zomer is en het héél warm is, nou daar droom ik toch over, geef ik jullie graag een paar vb. van foundations die voor zo'n weer ideaal zijn! Nieuwsgierig? Lees dan maar gauw verder...



Als het warm is begin je meestal wat sneller te zweten. Je begint niet alleen te zweten onder je oksels (awkward), maar je begint ook te zweten op je voorhoofd en dergelijke. Tot mijn spijt moet ik jullie dan ook zeggen dat het het beste is als je zo weinig mogelijk make-up probeert te dragen. Natuurlijk zijn er een paar uitzonderingen. Zoals lipgloss & foundation...

Let's talk about nivea matt beauty:
Dit is een ideaal product voor warme, vochtige zomerdagen. Hiermee kan je met een gerust hart naar buiten gaan zonder je zorgen te maken dat je foundation zal uitlopen. Wat is er nou zo bijzonder aan? Wel, het is niet puur een foundation. Eigenlijk is het een getinte dagcrème die matteert. 

Praktische informatie:
  • Geschikt voor een vette huid dat last heeft van onzuiverheden.
  • Past zich aan je natuurlijke huidskleur aan.
  • Het bevat getinte pigmenten.
  • Het bevat een olievrije formule die je huid hydrateert en matteert.
  • Niet comedogeen
  • Huidvriendelijk
Toen ik dit product ben gaan gebruiken had ik om eerlijk te zijn een beetje schrik voor dat het mijn onzuiverheden ging erger maken. Dit is dus niet waar! Het dekt juist heel mooi en het blijft redelijk goed zitten. Hiermee bedoel ik dat je doorheen de dag nog af en toe eens wat moet bij poederen. Hij trekt heel snel in en is huidsvriendelijk. Als ik dan toch een min-puntje zou moeten geven, dan zou het de ingrediënten zijn. Bijna in alle foundations/gezichtsproducten van nivea zitten veel parabenen en andere schadelijke stoffen. Het voelt niet echt "natuurlijk" aan tot mijn spijt!


Dit is wanneer ik de dagcrème juist aanbreng. Zoals je kan zien is hij nogal donker, dit zal snel veranderen van zodra hij intrekt.


En dit is wanneer de crème is ingetrokken. Hij is helemaal aan mijn huidskleur aangepast en je ziet bijna niet dat ik hem op heb!

Ik raad het voor iedereen aan, maar ik zou het wel niet dagelijks gebruiken. Het zou je poriën op den duur verstoppen. Ikzelf gebruik het misschien 1x per week. Niet veel, maar aangezien mijn onzuiverheden hard zijn vermindert heb ik het niet echt meer nodig. Het is wel een super product voor de zomer! Hij loopt niet uit, dus ideaal volgens mij! Laat zeker een reactie achter, want ik lees ze echt allemaal en het is ook interessant als ik weet wat jullie ervan vinden of welke foundation jullie gebruiken.

Welke foundation gebruik jij deze zomer?
Lots of love,
Eline



11 opmerkingen:

  1. Deze heb ik ook, alleen de oude versie(s). Ik vind hem fijn!

    Chica de Ahora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk opgebouwd je artikel! Ik draag eigenlijk niets deze zomer, ik heb er geen zin in haha :D
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klinkt goed, ik vind getinte dagcreme in de zomer idd ook fijner dan foundation!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klinkt goed, maar beetje jammer dat hij niet lekker aanvoelt ;o.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik geen foundation in de zomer (in de winter eigenlijk ook niet echt vaak). Mijn gezicht wordt daar zo onrustig van! Maar sinds kort heb ik een nieuwe BB cream van Skin 79 en die is echt geweldig! Ik vind hem beter dekken als een foundation, je voelt hem niet zitten en hij verstopt mijn poriën helemaal niet!Ik ben echt helemaal in love :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jha die wilde en wil ik nog steeds. Danzij veracamilla.nl heb ik hem zowat 'ontdekt'. Als jij er ook zo tevreden over bent zal ik het mss nog eens overwegen...

      Verwijderen
  6. Ziet er heel fijn uit! ik gebruik op dit moment rimmel wake me up! ook een hele lichte foundation :)

    Ik vind dat je een hele leuke blog hebt! Ik ga je volgen, volg je me ook terug? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor het compliment, tuurlijk volg ik je terug! Met veel plezier zelfs!

      Verwijderen