zondag 26 mei 2013

Studeertips

Deze keer ga ik i.p.v. een blog over fashion en beauty eentje schrijven over studeertips- en tricks. Ik geef jullie mijn personal tips mee die ik bij elke examenperiode toepas en die ook echt werkelijk helpen bij het studeren. Nadat je dit gelezen hebt wordt studeren één van de leukste dingen die er te doen zijn!





Mijn grootste hulp is voeldoende slaap! Niet alleen ben je de volgende ochtend geen wandelende zombie, maar tijdens je slaap organiseren je hersenen wat je de voorbije dag hebt geleerd. Belangrijke info wordt opgeslaan en de rest wordt eruit gezwierd.

Voeg regelmatig een pauze in, want hierdoor krijgen je hersenen (alweer) de kans om de geziende stof te absorberen en organiseren. Wauw, ik voel me net een echte psychologe J Enkele voorstellen: geef een bezoekje aan je favo blogs (myowncrazystyle J ) en YT kanalen, lees een hoofdstuk uit een vrolijk boek, ruim je werktafel op, maak een ultra uitgebreid bord fruit, (re)organiseer je sieraden- of beautylade…

Wat ook werkelijk effect heeft op beter studeren is regelmatig variëren met de plaats waar je studeert. Altijd op 1 plaats blijven studeren kan leiden dat je die plaats gaat verafschuwen of in mijn geval gewoon beu wordt.  Als het weer het toelaat raad ik je aan om in het park of op je terras te studeren.

Last but not least: stel je positief in! Hoe beter je je voelt hoe groter de kans dat je goed presteert, daarom is het belangrijk om de dag van het examen voordien iets leuk te doen (alvast duurt dit maar 5 min.). Joggen helpt écht, bewegen doet stoffen vrijkomen waardoor je je helemaal fit én happy voelt. Zo, nu zou je je al wat geruster moeten voelen omtrent studeren en onthoud: keep calm and don't freak out!

Lots of love

Eline

3 opmerkingen: