zondag 12 mei 2013

Hoe verzorg je pluizig haar?

Ken je dat gevoel zoals wanneer je jezelf in de spiegel bekijkt en alles normaal lijkt tot je ogen blijven rusten bij het bovendste van je hoofd en je diep zucht?! Ik wel dus... Doorheen de jaren heb ik een paar tips en tricks ondervonden die je zo'n momenten kunnen doen voorkomen. Verder geef ik ook een paar dont's mee en een paar van mijn persoonlijke favo haarproducten!




De grootste boosdoener van dit alles is meestal 'het weer'. Yes, zeker en vast. Soms word ik er gewoon knettergek van. De ene keer is het te vochtig en de andere keer is er te veel wind naar mijn goesting. Als je mooie krullen hebt gaan ze pluizen / als je lange lokken hebt gaan deze ineens statisch rechtop staan. Wel dames, met deze nuttige tips gaan jullie haren er in no time gorgeous uitzien. Goodbye bad hair day, hello perfect zittend haar!


Argan en kamille haarproducten lijn

  • Tip 1 en ook de meest bekende: gebruik na iedere wasbeurt een crèmespoeling! Dit maakt het haar zo zacht en glanzend mogelijk. Geloof me, dit bespaart je naderhand allerlei krullensprays -en crèmes. 
  • Tip 2: Kam NOOIT OF TE NIMMER je haren wanneer ze nat/vochtig zijn. Als je beschadigd haar hebt is dit vaak de grootste reden. Gebruik i.p.v. een kam gewoon je handen: werkt prima.
  • Tip 3: Geen geld of zin om speciale haaroliën te gaan kopen? No problem, neem wat amandelolie van in de keuken in je handen en wrijf hiermee je puntjes in. Goddelijk spul!
  • Tip 4: Als je regelmatig last hebt van statisch haar moet je eens een houten borstel gebruiken in de plaats van een plastieken.
  • Tip 5: Beschadigd haar kan vaak te danken zijn aan rekkertjes. Inderdaad, zelfs rekkertjes zonder een metalen plaatje beschadigen je haar. Tegenwoordig gebruik ik lintjes in m'n haren.  Ziet er cute uit en blijft goed zitten!--> lintjes in het haar zijn een opkomende trend voor de zomer 2013!
Favo haarproducten:
Tresemme keratine smooth
heath protection

Ideaal voor je haren te beschermen tijdens het drogen of stijlen. Te koop via deze online webshop.












Oil nutritive schwarzfopf
Geweldige crèmespoeling voor droge haren. Voorkomt en herstelt gespleten puntjes. Deze gebruik ik momenteel en ruikt heel goed(subtiel).










Beauty elixer syoss
Deze noem ik mijn persoonlijke wonderolie. Heb nog nooit zo'n goede olie voor het haar gebruikt! Maakt absoluut niet vettig en maakt m'n haren er schitterend uitzien.


4 opmerkingen: