woensdag 25 december 2013

New Year, new start


Hey lieverds, het is bijna zover! We kunnen met een gerust hart 2014 "inknallen" en 2013 achter ons laten. Voor mij was 2013 een geslaagd jaar, met natuurlijk zijn up and downs maar al bij al was het een geslaagd jaar vol nieuwe vriendschappen, mogelijkheden en kansen die ik met beide handen heb gegrepen! 

Ik ben op het idee gekomen om een klein jaar-overzichtje te maken waarin ik jullie wat meer vertel over de dingen die voor mij in the lovely 2013 zijn veranderd of gewoon mooie momenten die me zijn bijgebleven. Vooral het laatste half-jaar heb ik niet veel van me laten horen en bij deze wil ik het een beetje goedmaken aan de hand van een kort artikel over alle dingen die mij dit jaar hebben bezig gehouden, zowel de leuke als de iets minder leuke. Enjoy!

2013 is voor mij begonnen als een periode van veel onzekerheid op school, zowel op vlak van scores als op vlak van 'me goed in m'n vel voelen'. Dit lag voor een groot deel aan mezelf, aan de manier hoe ik over me zelf dacht en hoe ik mezelf bekeek, maar bepaalde personen  hebben hier ook een grote invloed op gehad. En ik heb dit toegelaten zonder daar enigszins tegenin te gaan met als gevolg dat ik tegen mijn zin naar school ging, ondanks dat ik een hele toffe vriendengroep had en nog steeds heb.

En stond de zomervakantie al voor de deur en besefte ik ineens dat die hele situatie het niet waard was om me zo te laten voelen, mijn reis naar the states hebben hier een hele goede invloed op gehad. Ik begon mezelf ervan bewust te worden dat alleen ikzelf iets aan het probleem kon veranderen en dit door gewoon anders beginnen te denken en mezelf accepteren. Vooral aan dat laatste moet ik nog steeds blijven werken, maar tegenover begin 2013 en nu is er al een enorm verschil. 

Na de grote vakantie, zoals wij die in België noemen, begon het nieuwe schooljaar weer en belandde ik zo in mijn voorlaatste jaar van middelbare school. Mijn klas werd nu een vele hechtere groep waar we elkaar veel steun en vriendschap in geven. 16 meisjes, 7 uur per dag en dit 5 dagen in de week. Uhu, ik hoor het je al denken: "Wat een kabaal!". Dat is het ook wel, maar we zijn nu al oud genoeg om te weten hoe we ons moeten gedragen, ten minste sommigen, en het lukt prima vind ik!

Ik bleef mijn richting aanhouden (EMT) en naast mijn huidige hobby (toneel) ben ik ook begonnen met dansen, hip-hop, samen met een vriendin. Dansen is een passie die ik al van kleins af aan had en nooit heb verloren. Na een lange onderbreking van mij amateuristische dans-carrière heb ik de draad weer opgenomen. Ik wou al zo lang terug beginnen met dansen, maar het ook echt doen is wat anders.Nu dans ik 1 dagje op de week waarbij ik me eventjes kan laten gaan en al de zorgen die ik heb over vrienden, school of mezelf worden aan de kant geschoven. Hierna voel je je helemaal stress-vrij en heb je een gelukzalig gevoel. Heerlijk!!!

Op gebied van school gaat het wat minder, ik heb letterlijk me laten gaan. Studeren werd aan de kant geschoven en plezier maken met uitgaan en jongens was mijn nieuw hoofdprincipe geworden. Je kunt het je misschien wat beter inbeelden als ik je zeg dat ik aan het begin van een slecht pad stond, gelukkig ben ik me hiervan snel bewust geworden, maar niet snel genoeg. Wat natuurlijk resulteerde in barslechte punten en ouders die niet zo tevreden waren.

De laatste paar weken heb ik wat mer tijd gehad om over mijn gedrag en handelingen na te denken en ik weet dat ik fout zat. In 2014 hoop ik een nieuwe start te kunnen maken. Een nieuw begin komt nu wel goed van pas. Op school ga ik beter mijn best doen, maar ik wil mijn plezier met vrienden wel graag behouden. Als iemand anders dit kan, zal het ook wel bij mij moeten lukken! Hopelijk bereik ik dit, maar als je iets echt graag wilt is datgene het helemaal waard om voor te veranderen. Niet qua persoonlijkheid, maar eerder over mijn inzet en gedrag. Ik blijf ik, maar het is nooit te laat om aan jezelf te blijven werken, blijven te verbeteren. 

Als ik dit nu zo opschrijf voel ik gewoonweg dat het me gaat lukken en deze blog zal daar een grote rol in meespelen, net zoals jullie!

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten