donderdag 12 juli 2012

NOTD: ijsco dip



Wanneer je begint te experimenteren met  nagellak begin je al snel te merken dat je niet alles volgens het boekje moet doen. Dat is juist zo leuk aan je nagels lakken! Je gooit bij wijze van spreken  alles letterlijk op één hoop. Vandaar dat ik op het idee ben gekomen om jullie een leuke nail-art look te laten zien die onlangs in me opkwam en die perfect is voor deze tijd van het jaar.


Aangezien er nu vaak pasteltinten en neonkleuren worden gebruikt heb ik besloten om deze twee met elkaar te combineren. In eerste opzicht niet heel logische, maar ze zijn elkaars tegengestelde als je er wat verder over nadenkt. Pastel is namelijk heel licht en girly. Neon daarentegen is flashy en stoer. Als je deze met elkaar combineert bekom je een ijsco effect. Laat gewoon jou creativiteit de vrije loop en dan bekom je zo je eigen ijsco dip nails!


Wat heb je allemaal nodig?
·         Een basecoate
·         6 nagellakjes, 3 pasteltinten en 3 neonkleuren
·         Een topcoate

Vooraleer je begint met je basecote moet je ervoor zorgen dat al je nagels nagellakvrij zijn. Breng hierna  op al je nagels 1 dun laagje van je favoriete basecote aan, hier gebruik ik de basecoate van essence. Wanneer je er zeker van bent dat alles droog is kan de “fun part” beginnen! We beginnen van onderaan je nagels en werken zo naar boven.


Eerst gaan we werken met de 3 pasteltinten en daarna eindigen we met 3 neonkleuren. Als eerste maak je met een van je drie pasteltinten een vlekje onderaan je nagel. Zorg ervoor dat het vlekje niet te dik is want anders zal het moeilijker drogen. Hier gebruik ik een pasteltint van Catrice in de kleur 030 Meet Me At Coral Island. Als dit gedaan is brengen we naast de eerste kleur een andere pastelkleur aan, ook weeral in de vorm van een vlekje. Hiervoor gebruik ik de kleur 590 Jade Is Not My Name van Catrice. En normaal gezien zou je dan nu je laaste pastelkleur moeten aanbrengen naast de andere 2 kleurtjes. Ik gebruik de biocura french manicure in de kleur rosé. Nu is het onderste gedeelte van je nagel al helemaal bedekt met je 3 pasteltinten. 

Nu gaan we 3 neonkleuren gebruiken voor het resterende gedeelte mee op te vullen. Nu moet je alle stappen herhalen, maar dan nu met je 3 neonkleurtjes. Ik gebruik hema nailpolish 22 & 19 + 360 Raspberry Fields Forever. Deze 3 zijn mijn favoriete neonkleurtjes! Wanneer je met alle nagels klaar bent moet je alleen nog aan topcoate aanbrengen. Deze zorgt ervoor dat je nagellak beter blijft zitten en niet gaat shippen. Vanwaar deze coole naam? Door de verschillende vlekjes die je op je nagels maakt lijkt het op een frisco. In het begin begreep ik het ook niet zo goed, als voorbeeld neem je maar een raket. Mmmmhhmmm, deze bevat 3 kleuren die mooie in elkaar verlopen. Ik vind het in ieder geval geslaagd!

Hopelijk gaan jullie deze ijsco dip nails zeker eens proberen. Het is helemaal niet moeilijk en het heeft een heel mooi effect! Laat me zeker weten of jullie ervan al hebben gehoord en of jullie het zelf al hebben uitgeprobeerd.

Wat vonden jullie van mijn eerste NOTD?

Liefs,
Eline

7 opmerkingen:

  1. Leuke combo, hoewel voor mij persoonlijk iets te kleurrijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Deze ga ik zeker eens uitproberen! Alleen het is topcOAt en basecOAt. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor de verbetering, ik was aan het twijfelen maar ik heb het gemakkelijkste genomen. Zal het direct verbeteren!

      Verwijderen
  3. Het lijkt een beetje op puzzelstukjes, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen