woensdag 2 januari 2013

Dagboek deel 1

Olla chicas! Ik weet het... Het is veel te lang geleden! Als het een troost mag zijn: ik heb het bloggen echt gemist. De tekstjes die ik voor jullie in elkaar flans en waarbij ik telkens probeer om origineel en creatief uit de hoek te komen. Bij deze kondig ik dan ook aan dat ik de kriebels weer te pakken heb. School is niet langer meer een excuus hoor! Hoe dat mijn medebloggers het ook doen bij mij gaat het een beetje stroever, kennelijk moet ik het plannen én uitvoeren nog wat meer inoefenen. Maar dat verbaast me niet echt, want zoiets is echt ty-pisch mij en tegelijker tijd ook een van mijn voornemens voor het nieuwe jaar...




Tja, wat kan ik zeggen, niemand is perfect. Ik persoonlijk ben een echte believer over dat mensen goede voornemens voor het nieuwe jaar moeten hebben. Wel ikzelf heb een toch wel redelijk lang lijstje vol met dingen die ik wil realiseren of wil veranderen in 2013!

Allereerst vind ik van mezelf dat ik meer plichten op mezelf moet nemen. Soms gedraag ik me wat te onverantwoordelijk en dit moet dringend veranderen, dus samen met meer plichten moet ik ook meer verantwoordelijkheid krijgen. Deze vallen onder de categorie volwassen worden. Ik ben nu bijna 16 jaar en vind dat het wel eens tijd wordt om me volwassener te gedragen.

Mijn tweede voornemen is dat ik no matter what altijd mezelf moet blijven. Dit vindt ik even belangrijk als mijn vorige stellingen, want iedere persoon is uniek. Men moet zich niet met elkaar beginnen vergelijken want dat is gewoon niet de moeite waard. Je moet naar jezelf kijken, hoe jij jou wilt gedragen telt. Nu ja, ik raad wel aan om je altijd leuk te gedragen ;) Ik geef eerlijk toe dat ik in de voorbije jaren mij ook wel eens heb laten beïnvloeden door vriendinnen, maar zeker in deze periode (pubertijd) moet je jezelf ervan bewust worden dat je wonderbaarlijk bent! Je moet altijd jouw eigen weg volgen.

Next is niet roddelen! Ik ben nooit een roddelaar geweest, mijn denken was dat ik gewoon andere met rust moet laten want zo'n reacties kwetst iedere persoon en meestal hebben ze het niet verdient. Ook al hebben ze het verdient, dan noch moet jij je niet verlagen tot zo'n niveau: jij bent slimmer; geloof me maar! Roddelen is weer zoiets waarbij je elkaar beïnvloed + je moet aan bepaalde waarden voldoen, je hebt zeg maar een ideaalbeeld over hoe je je moet gedragen om populair te zijn. Het enigste wat ik hierover kan zeggen is dat populair zijn echt geen prioriteit is.

Hier zijn nog een paar stellingen:

-Eerlijk zijn tegen jezelf én anderen.
-Anderen niet te snel beoordelen, hiermee wil ik zeggen dat ik niet alleen direct naar het uiterlijk moet kijken. Het innerlijke is duizend keer belangrijker.
-Altijd, onder welke omstandigheden, in mezelf blijven geloven en vooral in anderen geloven.
-Er is geen ik,mezelf,moi.
-RESPECT
-Vrede met mezelf & anderen hebben.
-Leren liefhebben, natuurlijk weet ik wat liefhebben is maar door de jaren heen blijf je bijleren.

Ik wens jullie alles toe wat ik zojuist heb opgenoemd! Weet dat iedereen dezelfde momenten met elkaar deelt. Liefs, Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten