vrijdag 4 januari 2013

Essie nourish me - base coat

Hey iedereen, vandaag werd ik wakker met het gevoel dat 'het zover is!'. Vandaag start ik met bloggen!!! En dat ga ik meteen doen door voor jullie een review te schrijven. De voorbije jaren ben ik meer en meer nagellak gaan gebruiken en ik denk dan ook dat dit de reden is dat mijn nagels waren gespleten: hiermee bedoel ik dat ze afpelden. Na verder onderzoek ben ik te weten gekomen wat de oorzaak hiervan is en wat ik er precies tegen kon doen. Vandaag ga ik jullie vol trots zeggen dat ik eindelijk een middeltje heb gevonden waardoor ik nu de meest gezonde nagels sinds ever heb!
Vaak kan je aan je nagels zien of je lichaam wel genoeg vitaminen en calcium bezit. Wanneer je nagels er heel broos en dof uitzien kan dit komen door ofwel slechte voeding/een tekort aan voedingsstoffen ofwel door een overdaad van nagellak. In mijn geval kwam het door een beetje van allebei.

Nagels beginnen af te pellen doordat ze zeg maar uitgedroogd zijn. Ik raad om eerst en vooral te beginnen met meer water te drinken en ook meer fruit/groenten te eten. Dit lijkt voor de meeste onder jullie onmogelijk, maar het kan nog lekker zijn. Als je eerst met je voeding begint zou dit al een groot effect moeten hebben, maar soms heeft moeder natuur een zetje in de rug nodig & daarom ben ik de nourishing base coat van essie gaan kopen. Deze nagellak hydrateerd de nagels intens. Resultaat heb je pas achter zo'n 2 maanden. De gespleten nagels die er al waren moeten er gewoon uitgroeien, maar door de nagellak over heel je nagel te verdelen werkt dit als een preventie. Ik raad wel aan om de 'behandeling' zoals ik ze noem voor te zetten, dit wilt niet zeggen dat je geen andere nagellak meer mag dragen want het heet niet voor niets nourishing base coat.

 Conclusie: Ik raad dit product hard aan voor als je droge, gesplete nagels hebt. De prijs ligt ietsjes hoger dan de normale prijs voor nagellak, maar als het je kan overhalen: het werkt écht --> kwaliteit!

Volgende dinsdag kunnen jullie van mij een nieuwe blog verwachten waarin ik alle werkingen van bepaalde soorten fruit/groenten uitleg die goed voor je huis, haren, nagels, enz. zijn. Jullie kunnen het beschouwen als een vervolg van deze blog. Als je nieuwsgierig bent naar meer mag je me altijd volgen via twitter: @truelikeblue.

 Liefs, eline

4 opmerkingen:

  1. Handig! Zo'n topcoat zou zeker goed voor mij zijn, mijn nagels zijn namelijk niet al te sterk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig ben ik al gezegend met gezonde en snelgroeiende nagels die soms iets te hard kunnen zijn... ik gebruik ook eigenlijk nooit basecoat. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, dankje voor je reactie! 'In the bronx' van Catrice is inderdaad een mooie kleur. :) Dit lakje van essie klinkt ook heel handig. Mijn nagels zijn op dit moment redelijk sterk dus ik zal het nog niet nodig hebben. :)
    xoxo Lana - A Pretty World

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb net een nieuwe basecoat, maar hij lijkt me heel fijn! De lakjes van Essie zijn sowieso fijn! xliefs

    BeantwoordenVerwijderen