maandag 7 januari 2013

Voeding & Huid

Zoals beloofd zou ik voor jullie een blog maken over welke soort groenten/fruit invloed hebben op je huid, in welke mate en waar ze juist verandering in kan brengen. Uit mijn eigen ervaringen kan ik jullie alleen maar aanbevelen om het zeker 1 maand vol te houden met de tips en tricks die ik jullie zodra ga geven. Als jij hier eventueel iets aan toe te voegen hebt of als jij het hebt uitgeprobeerd laat dan zeker bij de reacties iets achter!
Wat kan gezonde voeding veranderen aan je huid?
De huid gaat er gezonder beginnen uitzien en rimpels gaan vervagen of toch minder snel komen, puistjes & pukkeltjes op je voorhoofd gaan verminderen, je haren/nagels/ogen/... gaan er stralend uitzien! Uit mijn eigen ervaringen ben ik een stuk zelfverzekerder geworden alleen al aan het feit dat mijn puistjes fel zijn vermindert, ik voel me ook vele beter in mijn vel + het is zelfs lekker om groenten en fruit te eten.

Welk bestrijd Wat?(2)
wortel, broccoli,spinazie&zalm: ze bevatten bevatten veel beta-caroteen dat in ons lichaam wordt omgezet in vitamine A. Deze is nodig voor het goed functioneren van onze ogen. Beta-caroteen zorgt er ook voor dat je vlugger bruint.
ajuin: bestrijdt vroegtijdige huidveroudering en werkt ontsmettend.
noten: kalmeren een geïrriteerde, rode huid
citrusvruchten: deze bevatten vitamine C en E, deze kalmeert de huid + olijfolie bevat vitamine E
geen zuivelproducten!!!
véél water
géén frisdranken
géén suikers of koeken
zo min mogelijk brood eten & koekjes

Ik raad aan om veel salades te eten met veel groenten of je kan er ook een fruitsalade van maken! 1,5l puur water, zoveel moet je drinken per dag en verder raad ik aan om gewoon altijd blij en positief te zijn want emoties hebben een invloed op de huid (zeker geen stress hebben). Ik ben van plan om de komende week heel wat beauty reviews te schrijven over producten die ik heb uitgetest! Als je vragen hebt mag je me altijd een mailtje sturen en laat zeker een reactie achter, dit zou ik geweldig vinden! :)

Knuf eline



3 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Dat van de ajuin had ik nog nooit gehoord!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautyfood interesseert mij ook enorm! Dankje voor d ehandige tips, ik ga ze zeker eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen