zaterdag 12 januari 2013

kruidvat vaseline aloë vera

Hoi lieverds, zeker tijdens deze koude,kille winterdagen hebben je lippen extra zoveel verzorging en liefde nodig! Vaseline zal hierdoor je beste vriend worden, want je kan het echt overal voor gebruiken.









Tot voor kort dacht ik dat vaseline juist heel voedend en verzachtend is, dit schijnt dus niet waar te zijn. Vaseline legt op je huid een beschermend laagje zodat deze niet kan uitdrogen. het helpt goed bij eczeem,brandwonden en een hele droge huid. In de cosmetica wereld wordt vaseline het vaakst gebruikt tegen koude en vocht.

Er bestaan 2 soorten vaseline, namelijk gele(ongezuiverde) vaseline die zelfs kankerverwekkend kan zijn en er bestaat witte(gezuiverde) vaseline die in cosmetica winkels wordt verkocht. Ikzelf was door deze informatie wat geschokt... Gelukkig is de vaseline waar ik het vandaag over wil hebben helemaal onschadelijk voor je gezondheid. Oef



Dit product gebruik ik op zeer droge plekken op men lichaam. Bijvoorbeeld op je knieën, ellebogen en de huid tussen je duim en je wijsvinger. Ik raad niet aan om het dagelijks te gebruiken, in de plaats hiervan kan je beter een voedende crème gebruiken want vaseline lost niet je huidproblemen op.

~liefs, eline~


20 opmerkingen:

  1. Dankje voor je reactie :) Leuk want jouw blog had ik eigenlijk nog nooit gezien! Ik gebruikte een tijdje die gele vaseline voor mijn lippen, o noo..
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weer wat geleerd vandaag! wist niet dat er twee soorten bestaan en het eigenlijk alleen een laagje legt op je huid. Top post!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze lipbalm van Vaseline lijkt me zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat handig! Goede post! ;-)

    Liefs,

    Kelly

    www.pureasamelody.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja deze vind ik ook heel erg fijn! :) Wist dat ook niet over die slechte stoffen, jeetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke blogpost. Erg informatief :). Nu weet ik wat meer over vaseline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke post, ik schrok ook wel een beetje dat vaseline schadelijk is, gelukkig is die van de winkel dat niet!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dit wist ik helemaal niet. Interessant om te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb zelf * ergens * vaseline van het echte vaseline-merk in zo'n blauw blikje! Ik gebruik het vooral tegen droge lippen maar een fijne lippenbalsem vind ik ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben wel benieuwd hoe hij werkt bij mij
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, ik wist niet dat gele vaseline kankerverwekkend was! :o Het is inderdaad we fijn voor droge lippen. :)
    xoxo Lana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke post ! :D

    xoxo
    www.its-dash.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen